Direktlänk till inlägg 21 januari 2019

Världsresenär

Av lugnochlycklig - 21 januari 2019 21:53

  Drömresmål:Bora Bora 

 

Livet 2.0 har inneburit mycket förändringar för mig. Nu har jag inga ekonomiska problem som jag hade när jag bodde i Blekinge. Jag har inga skulder överhuvudtaget och det hade jag inte då heller, men däremot har jag alltid haft dåligt med pengar och fått leva väldigt snålt. Under åren med min dotters pappa så var det extremt. Han hade inga pengar, inga bidrag och ingen lust att göra något åt det heller, han levde helt enkelt på mig. Under den allra värsta perioden så levde vi en hel familj på min dåvarande futtiga mammapenning på typ 7000:-. Det känns så långt bort när man ser tillbaka på det idag. Idag lever vi ett normalt svennebananliv med två stabila inkomster. Detta har gjort att jag idag har möjligheter som jag inte hade då. Jag bygger upp sparkonton till både mig själv och barnen, har alltid välfyllt kylskåp och vi kan ut och resa. Min sambos stora intresse är att resa och hans intresse har smittat av sig även på mig. Sedan vi blev tillsammans hösten 2014 så har vi hunnit med en hel del:

 

·         En konsertresa till Gelsenkirchen där vi var på hårdrocksfestival i 3 dagar (Tyskland)

·         En familjeresa i 9 dagar till Gran Canaria (Kanarieöarna – Spanien)

·         En konsertresa en weekend till Dublin (Irland)

·         En familjeresa till Teneriffa i 3 veckor + 2 dagar i Barcelona (Kanarieöarna – Spanien)

·         En resa till Aten i en vecka (Grekland)

·         En familjeresa en vecka till Nissi Beach (Cypern)

·         En Spaweekend i Gdansk (Polen)

·         En familjeweekend (Finland)

·         2 st konsertweekends till Amsterdam (Holland)

·         En familjeresa i 2 veckor till den vackra ön Phu Quoc (Vietnam)

·         En konsertresa i fyra dagar till Milano och vidare med tåg till Genève (Italien & Schweiz)

·         En familjeresa i 2 veckor till Saranda + 1 natt på Korfu & 1 natt i Warszawa (Albanien, Grekland & Polen)

·         En familjeresa på 4 dagar till Tropical Island söder om Berlin (Tyskland)

 

Vi har alltid någon resa inplanerad och min sambo lägger mycket tid på att planera resorna. Nu har jag med lärt mig en hel del om detta och det är ofta jag som hittar boendena nu för tiden. Vi använder oftast Airbnb som är en privatförmedling för privata boenden. Dels så får man så mycket mer för pengarna, sen hittar man även mer genuina boenden och får bättre kontakt med resmålet och träffar trevliga och hjälpsamma värdar. Det är många som tror att vi lägger mycket pengar på resorna men vi reser otroligt billigt tack vare min sambos nördighet i ämnet. Han brukar hitta otroligt billiga flygbiljetter, ibland blir det dock lite knöligare resväg men samtidigt får man då se ännu mer av världen. Det är som våran lille tvååring, han är väldigt resvan! När han var 1 år så hade han redan hunnit med över 20 enkelresor med flyg. Vi har en skraptavla hemma som är väldigt rolig där man skrapar de länder man har varit i (som en trisslott). På tavlan har vi även skrapat de resor vi har gjort var och en på egen hand, jag och min sambo, så vissa av länderna har vi inte besökt tillsammans (än). En del tror att jag blir stressad av resorna men det är tvärtom, det är så skönt att vara iväg och slippa alla måsten hemma. När det kommer till bagage så reser vi lättare och smidigare för varje resa vi gör. Vagn slutade vi ta med tidigt eftersom det är så bökigt med specialbagage. Nu åker lillkillen i en ryggstol som är en väska man har på ryggen. Väldigt smidigt! Nästa resa går till Lanzarote vid sportlovet och till sommaren planerar vi att tågluffa i Europa med Interrailkort, tar gärna emot tips om någon har det. Förutom alla resor så åker vi runt en del i Sverige med på olika motorsportsevent och konserter. Mitt mål med livet är att hinna se och uppleva så mycket som möjligt och att visa mina barn världen.  

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lugnochlycklig - 9 juli 2020 12:26

      Semester. Dag 4.   Ligger på en filt vid sommarstugan, läser en bok, fåglarna kvittrar, barnen skrattar och solen värmer gott i skinnet. En motorbåt puttrade nyss förbi i sundet. Igår hittade vi en ny vän i ett träd, en söt uggla som...

Av lugnochlycklig - 27 april 2020 07:34


Nu har det hänt extremt mycket sedan jag skrev sist. Det här med att blogga regelbundet var jag inte lika bra på som jag hade hoppats. Ska se om jag kan få en nytändning igen.    Vad har hänt sedan sist då?  Jo...  I november flyttade jag til...

Av lugnochlycklig - 16 september 2019 23:04


    Idag skulle min älskade farmor ha fyllt 89 år om inte den jävla cancern hade tagit henne den svarta jävla 23e november 2017.  På bordet brinner ett ljus och bredvid står flaggan jag fått av henne , som jag tar fram varje gång vi firar födel...

Av lugnochlycklig - 14 september 2019 20:01

Det har hänt mycket de senaste veckorna, positiva händelser mestadels men även lite tråkigheter som har tagit mycket energi. Men vi fokuserar på det som är positivt tycker jag.        Det känns lättare att andas, trycket över bröstet har lä...

Av lugnochlycklig - 15 augusti 2019 16:57


Den frågan fick jag av en av mina nya härliga kollegor häromdagen när jag berättade för henne att jag är utbildad undersköterska. Idag fick jag en snarlik fråga av en annan kollega. "Men det finns ju massor med jobb att söka inom vården". Jo jag vet...

Presentation


Hej!

Jag har börjat blogga som en del av mitt självläkande från UMS (utmattningssyndrom). Om du har hittat hit så är du välkommen att följa min vardag med ums, 2 barn, katt, nattjobb på en industri, resor med mera. Min

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards