Direktlänk till inlägg 28 januari 2019

Tidsmaskin

Av lugnochlycklig - 28 januari 2019 11:42


Ja en sån hade jag velat ha nu. Jag håller på att bli tokig på alla jävla laddare, kablar och datorer som bara går sönder. Hemma råder det nån slags förbannelse över sådana grejer. Vi byter laddkablar som andra byter underkläder. Vad är det som händer? Man köper en kabeljävel och sen hux flux går den inte att ladda med efter ett par gånger. Lagom störande när vi har fyra mobiltelefoner och fyra plattor som laddas dagligen.


Förut om man mot förmodan behövde en laddare extra så gick man in i butiken (för just sådant dessutom) och frågade efter en laddare. "-jaha, fick du inte en till din mobiltelefon när du köpte den (för ett par år sedan)?" "-jo men jag skulle vilja ha en extra för säkerhets skull (även om den gamla fungerar felfritt)". "-jaha, ja men vi har nog extra laddare här i nåt skåp".

 

Nu när man går in på Mediamarkt eller liknande så är det en hel jävla vägg i butiken som är enbart avsedd för laddare. Skumt. Idag är inte sakerna gjorda för att hålla länge, man gör halvkassa skitgrejer så man kan sälja ännu mer efter nåt år. Man kan ju göra ett kraschtest med en gammal Nokia 3210 och en ny Smartphone. Smartphonen spricker efter första vändan i backen. 3210an kunde man sula i asfalten så den flög i bitar för att sedan sätta ihop den igen och den fungerade felfritt och hade knappt en skråma. Eller glömma den i en vattenpöl och sen torka delarna med en hårtork, det har man ju med gjort. Ladda telefonen förresten? Det gjorde man max en gång i veckan!

Det jag saknar mest ändå är nog ändå att smsa med tummarna, jävlar vad snabbt det gick!


          


Igår fick jag totalt psykbryt hemma när telefonen ännu en gång inte hade laddat i laddaren (husets sista överlevare bland högar av lik). Jag skulle till gymmet och ville kunna lyssna på musik under passet. Sambon letade efter begäran upp en gammal mp3-spelare som hade legat gömd i ca 15 år. Jag passade även på att fråga honom om man kunde återinföra personsökare som fanns på 80-talet men eftersom de har släckt ned NMT-nätet så är det lönlöst. Jag vet inte vad jag ska göra, jag ger snart upp. Finns det folk som faxar fortfarande? Det kanske man skulle satsa på istället för sms. Walkie Talkie hade varit kanon om de hade haft längre räckvidd. Skriv ett brev annars om ni vill mig något, jag tänkte sluta med mobiltelefon! Nu ska jag kolla på ett avsnitt av "Family of five" (från 1994)            


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lugnochlycklig - 9 juli 2020 12:26

      Semester. Dag 4.   Ligger på en filt vid sommarstugan, läser en bok, fåglarna kvittrar, barnen skrattar och solen värmer gott i skinnet. En motorbåt puttrade nyss förbi i sundet. Igår hittade vi en ny vän i ett träd, en söt uggla som...

Av lugnochlycklig - 27 april 2020 07:34


Nu har det hänt extremt mycket sedan jag skrev sist. Det här med att blogga regelbundet var jag inte lika bra på som jag hade hoppats. Ska se om jag kan få en nytändning igen.    Vad har hänt sedan sist då?  Jo...  I november flyttade jag til...

Av lugnochlycklig - 16 september 2019 23:04


    Idag skulle min älskade farmor ha fyllt 89 år om inte den jävla cancern hade tagit henne den svarta jävla 23e november 2017.  På bordet brinner ett ljus och bredvid står flaggan jag fått av henne , som jag tar fram varje gång vi firar födel...

Av lugnochlycklig - 14 september 2019 20:01

Det har hänt mycket de senaste veckorna, positiva händelser mestadels men även lite tråkigheter som har tagit mycket energi. Men vi fokuserar på det som är positivt tycker jag.        Det känns lättare att andas, trycket över bröstet har lä...

Av lugnochlycklig - 15 augusti 2019 16:57


Den frågan fick jag av en av mina nya härliga kollegor häromdagen när jag berättade för henne att jag är utbildad undersköterska. Idag fick jag en snarlik fråga av en annan kollega. "Men det finns ju massor med jobb att söka inom vården". Jo jag vet...

Presentation


Hej!

Jag har börjat blogga som en del av mitt självläkande från UMS (utmattningssyndrom). Om du har hittat hit så är du välkommen att följa min vardag med ums, 2 barn, katt, nattjobb på en industri, resor med mera. Min

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards