Alla inlägg den 2 april 2019

Av lugnochlycklig - 2 april 2019 19:03

 Första april är en helig dag för mig och jag tycker vi borde göra det till en helgdag med flaggning och firande. Redan när jag var liten så lurades jag och min biologiska pappa den här dagen och det har vi fortsatt med i alla år. Vissa år har någon av oss lyckats men det blev svårare för varje år eftersom man gick och väntade på ett samtal från den andre. Min lurkompis nummer 2 var min älskade farmor. Förrförra året ringde hon mig och lyckades faktiskt lura mig ordentligt för en gång skull. Hon berättade att hon hade vunnit en intelligenstävling på PRO! Sen brast hon ut i sitt berömda asgarv i luren.


Första april brukar jag förbereda i flera dagar innan och ett av mina bästa lur gjorde jag 2015 då jag åkte till Porschebutiken och fotade en 911 med en bilnyckel och ett papper i förgrunden. På pappret var det Swedbanks logga och under stod det "beviljad låneansökan" och sedan mitt namn. Jag la upp bilden ihop med bildtexten "äntligen är du min". Den lurade många och min dåvarande chef blev eld och lågor över att vi skulle ut och glassa i min porsche nästa gång hon kom till mitt kontor. Förra årets lur var en bild på snöiga palmer (vi befann oss just då på en tropisk ö i södra Vietnam). I år ändrade jag min födelsedag på facebook till 1/4 och mottog nästan 60(!) gratulationer på min sida. 


I år kändes inte första april sådär magiskt längre, bara lite småkul. Jag bröt kontaken med min pappa för ca 2 år sedan och för 1,5 år sedan gick min älskade farmor bort... det kändes lite extra i hjärtat igår när jag insåg att jag inte hade någon lurkompis kvar. Hoppas jag kan lära mina barn den ädla konsten att "första april-luras", de får bli mina nya lurkompisar. 


 

Presentation


Hej!

Jag har börjat blogga som en del av mitt självläkande från UMS (utmattningssyndrom). Om du har hittat hit så är du välkommen att följa min vardag med ums, 2 barn, katt, nattjobb på en industri, resor med mera. Min

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards