Direktlänk till inlägg 5 augusti 2019

Den lugnaste semestern någonsin.

Av lugnochlycklig - 5 augusti 2019 23:14

Så var 4 veckors semester slut. 


Semester för mig brukar innebära en massa inbokat och någon resa med krånglig resväg med mycket byten. Den här sommaren har jag spenderat mestadels i min sommarstuga i skärgården. Den ligger på en liten ö som man måste ro ut till. Idylliskt! Det är en pytteliten stuga med 2 våningssängar,ett par bokhyllor och ett minimalt kök med gasolspis. Stugan har en altan med sittplatser till många. Där har jag suttit många timmar i sommar, i sol som i ösregn, med en pocketbok och en kopp snabbkaffe. Ingen stress. Inga måsten. Inga planer. Visst har vi gjort lite småutflykter men de flesta dagarna har spenderats på min lilla ö. I hängmattan, på badbryggan, på altanen, eller sittandes på klubbstugans altan och kikat ut över magnifika solnedgångar över havet. I sommar har jag läkt bättre än någonsin. Sirapen i hjärnan har känts mer lättflytande och klar än tidigare. Jag känner att det har blivit enklare att få fram vad jag vill säga utan att det kommer ut något helt annat ur munnen. Böckerna har avlöst varandra i ett rasande tempo. Jag känner ett inre lugn som jag inte har känt på flera år. 


 

               

                 

Idag var första jobbdagen efter semestern, men den var inte ångestladdad den här gången. Jag började på ett nytt skift idag, 2-skift (varannan vecka jobbar jag mån-tors 14.00-22.30 fre ledig, varannan vecka jobbar jag mån-tors 06.00-14.00 fredag 06.45-16.00 har jag för mig, lite längre än de andra dagarna iaf) iställer för att jobba nattskiftet som jag gjort i över ett år (mån-tors 22.27-06.03 fredag 22.27-06.45 plus en söndagnatt i månaden). Vilken skillnad det är på de här skiften! Det är som dag & natt!    Jag har vantrivts på nattskiftet hela tiden, det var bara två kollegor som jag verkligen tyckte om när jag slutade. Folk hälsade inte på varandra och bara gick och fräste och var otrevliga. Den här nya personalgruppen är hur härliga som helst. Fullt med sociala, glada och genuint trevliga människor. De ler och säger hej eller god morgon när man kommer, helt fantastiskt! Det finns fler fördelar med mitt skiftbyte. Jag har lagt undan burken med koffeintabletterna som kom att bli viktigare och viktigare för mig ju längre jag jobbade natt. Min son sover bättre och lugnare när jag är hemma, vilket resulterar i att hans pappa med får sova och kan gå utvilad till sitt jobb. Den här veckan när jag jobbar eftermiddag så hinner jag träna innan (sommarens hängmatteliv kräver nu att jag bosätter mig på gymmet en tid framöver). Sen finns det såklart negativa bitar med (missar dotterns jujutsu varannan vecka, min bowling, familjetid, tid med bonusdottern på hennes vecka mm) MEN jag tycker allt att fördelarna väger över. Det var en tid för ett tag sen när jag inte alls trivdes med jobbet och bara ville bort från fabriken, jag sökte andra jobb men fick inga svar. Sedan vände det lite när jag bestämde mig för att sluta deppa och försöka se livet från den ljusa sidan igen. Efter första jobbpasset idag så känner jag att jag nog kan trivas riktigt bra på fabriken ändå, med bättre möjligheter och en ljusare tillvaro. Min tid som vampyr är över.



                                                                    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lugnochlycklig - 9 juli 2020 12:26

      Semester. Dag 4.   Ligger på en filt vid sommarstugan, läser en bok, fåglarna kvittrar, barnen skrattar och solen värmer gott i skinnet. En motorbåt puttrade nyss förbi i sundet. Igår hittade vi en ny vän i ett träd, en söt uggla som...

Av lugnochlycklig - 27 april 2020 07:34


Nu har det hänt extremt mycket sedan jag skrev sist. Det här med att blogga regelbundet var jag inte lika bra på som jag hade hoppats. Ska se om jag kan få en nytändning igen.    Vad har hänt sedan sist då?  Jo...  I november flyttade jag til...

Av lugnochlycklig - 16 september 2019 23:04


    Idag skulle min älskade farmor ha fyllt 89 år om inte den jävla cancern hade tagit henne den svarta jävla 23e november 2017.  På bordet brinner ett ljus och bredvid står flaggan jag fått av henne , som jag tar fram varje gång vi firar födel...

Av lugnochlycklig - 14 september 2019 20:01

Det har hänt mycket de senaste veckorna, positiva händelser mestadels men även lite tråkigheter som har tagit mycket energi. Men vi fokuserar på det som är positivt tycker jag.        Det känns lättare att andas, trycket över bröstet har lä...

Av lugnochlycklig - 15 augusti 2019 16:57


Den frågan fick jag av en av mina nya härliga kollegor häromdagen när jag berättade för henne att jag är utbildad undersköterska. Idag fick jag en snarlik fråga av en annan kollega. "Men det finns ju massor med jobb att söka inom vården". Jo jag vet...

Presentation


Hej!

Jag har börjat blogga som en del av mitt självläkande från UMS (utmattningssyndrom). Om du har hittat hit så är du välkommen att följa min vardag med ums, 2 barn, katt, nattjobb på en industri, resor med mera. Min

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards