Direktlänk till inlägg 9 juli 2020

Semester

Av lugnochlycklig - 9 juli 2020 12:26

   

 

Semester. Dag 4.


Ligger på en filt vid sommarstugan, läser en bok, fåglarna kvittrar, barnen skrattar och solen värmer gott i skinnet.

En motorbåt puttrade nyss förbi i sundet. Igår hittade vi en ny vän i ett träd, en söt uggla som vi döpte till Hugin, han satt kvar imorse med. Lugnet här ute på Kålö kommer över mig som en efterlängtad gammal vän som jag inte sett på länge. 

 

Förra årets semester läkte mig och min trötta hjärna bättre än någonting annat. Då spenderade jag nästan hela semestern här ute på min lilla idylliska ö. Den här semestern tar vi dag för dag och gör det som vi känner för i stunden. 


Jag bytte arbete den 15e maj. Efter 2 år inom industrin så längtade jag tillbaka till vården. Nu jobbar jag som planerare på ett särskilt boende med Kommunen som arbetsgivare. Dagtid 7-15.30 mån-fre. Jätteskönt! 

Eftersom min dotter bor hos mig på heltid så är det optimalt att jobba så. 

Jag har längtat efter semestern trots mitt nya jobb (som jag älskar). Dels så var jag trött fysiskt från industrin (haft ont i mina händer länge) och dels så är jag trött mentalt efter veckorna med allt nytt som ska läras in i min trötta hjärna. 

 

Det har gått väldigt bra ändå, jag var lite orolig att jag inte skulle ha läkt tillräckligt för att fixa mitt nya jobb. Sen kraxade olyckskorpar runt mig och varnade mig för att gå in i samma bransch som gjorde mig sjuk. Men det är stor skillnad kan jag lova. Här har jag cheferna på plats (som sköter sina jobb själva), jag stänger av min jobbtelefon kl 15.30 och har ingen jour över huvud taget. Personalen är självgående och tar mycket ansvar själva. Senaste veckorna har jag känt att jag har vuxit in bra i min nya roll, jag har lärt mig de nya systemen vi jobbar i och jag börjar få koll på alla rutiner, personal, de boende, med mera. Jag ser fram emot höstens arbete... men först ska jag njuta av julis ljuvliga ledighet. 


😎🚣‍♀️🌞🌡🏡👙🍓🍉🍦🍻🏊‍♀️🧘‍♀️


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lugnochlycklig - 27 april 2020 07:34


Nu har det hänt extremt mycket sedan jag skrev sist. Det här med att blogga regelbundet var jag inte lika bra på som jag hade hoppats. Ska se om jag kan få en nytändning igen.    Vad har hänt sedan sist då?  Jo...  I november flyttade jag til...

Av lugnochlycklig - 16 september 2019 23:04


    Idag skulle min älskade farmor ha fyllt 89 år om inte den jävla cancern hade tagit henne den svarta jävla 23e november 2017.  På bordet brinner ett ljus och bredvid står flaggan jag fått av henne , som jag tar fram varje gång vi firar födel...

Av lugnochlycklig - 14 september 2019 20:01

Det har hänt mycket de senaste veckorna, positiva händelser mestadels men även lite tråkigheter som har tagit mycket energi. Men vi fokuserar på det som är positivt tycker jag.        Det känns lättare att andas, trycket över bröstet har lä...

Av lugnochlycklig - 15 augusti 2019 16:57


Den frågan fick jag av en av mina nya härliga kollegor häromdagen när jag berättade för henne att jag är utbildad undersköterska. Idag fick jag en snarlik fråga av en annan kollega. "Men det finns ju massor med jobb att söka inom vården". Jo jag vet...

Av lugnochlycklig - 9 augusti 2019 23:34


          Jag höll på att bli tokig!  Inte på en fluga, utan på typ 200 stycken! Var kommer de ifrån? Vad har jag gjort för fel? Vad har jag gjort för att förtjäna detta surrande i huvet? Det här året känns extremt på nåt vis, åtminstone ...

Presentation


Hej!

Jag har börjat blogga som en del av mitt självläkande från UMS (utmattningssyndrom). Om du har hittat hit så är du välkommen att följa min vardag med ums, 2 barn, katt, nattjobb på en industri, resor med mera. Min

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards