Direktlänk till inlägg 9 augusti 2019

Flugdrottningen

Av lugnochlycklig - 9 augusti 2019 23:34

 

 

 

 

 

Jag höll på att bli tokig!  Inte på en fluga, utan på typ 200 stycken! Var kommer de ifrån? Vad har jag gjort för fel? Vad har jag gjort för att förtjäna detta surrande i huvet? Det här året känns extremt på nåt vis, åtminstone när det kommer tiil flugor! Jag kan inte minnas att jag tidigare legat vaken tre nätter i rad pga flugor som surrar en i nyllet... typ tio stycken med. Gaaaaaaaah!! Min sambo skulle in till ´"storbyn" idag, så jag bad honom åka förbi Bauhaus och köpa Flugfällor... du vet den där äckliga varianten som hängde hos mormor när man var liten, de där vidriga bruna klibbiga girlangerna.    Jag sitter under en sån just nu, i vetskap att den är full med halvt levande flugor som har torterat mig hela veckan och gjort att jag inte har kunnat sova en blund. Igår kunde jag inte sova på hela natten och roade mig med att skratta åt min katt som jagade flugor och åt upp dem1 Blä! Så desperat är inte ens jag! Zimba (katten) får bli Flugornas drottning.


På jobbet går det sinnessjukt bra! Har jobbat min första vecka med nya skiftet och kan inte riktigt ta in hur bra allt är. Jag väntar mig att någon när som helst ska hoppa fram ur en buske och säga något i stil med "haHAAAA du är med i dolda kameran, inte trodde du på riktigt att det var så bra va?"

Vilka människor    De är så otroligt trevliga att man knappt tror att det är sant! Jag sjunger på väg till jobbet och jag sjunger på väg från jobbet. Innnan var det mest tårar. Själva jobbet är exakt samma som jag gjorde innan men nu har jag folk runt mig som ler och är snälla iställer för att fräsa och morra åt en. 


Sov gott! Idag har jag bränt 4 timmar och 925 kalorier på att storstäda huset som stått tomt nästan hela semerstern. Allt för att bli kvitt flugkräken. Städ plus äckelgirlangerna hoppas jag att vi nu går en flugfri samtid till mötes...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lugnochlycklig - 9 juli 2020 12:26

      Semester. Dag 4.   Ligger på en filt vid sommarstugan, läser en bok, fåglarna kvittrar, barnen skrattar och solen värmer gott i skinnet. En motorbåt puttrade nyss förbi i sundet. Igår hittade vi en ny vän i ett träd, en söt uggla som...

Av lugnochlycklig - 27 april 2020 07:34


Nu har det hänt extremt mycket sedan jag skrev sist. Det här med att blogga regelbundet var jag inte lika bra på som jag hade hoppats. Ska se om jag kan få en nytändning igen.    Vad har hänt sedan sist då?  Jo...  I november flyttade jag til...

Av lugnochlycklig - 16 september 2019 23:04


    Idag skulle min älskade farmor ha fyllt 89 år om inte den jävla cancern hade tagit henne den svarta jävla 23e november 2017.  På bordet brinner ett ljus och bredvid står flaggan jag fått av henne , som jag tar fram varje gång vi firar födel...

Av lugnochlycklig - 14 september 2019 20:01

Det har hänt mycket de senaste veckorna, positiva händelser mestadels men även lite tråkigheter som har tagit mycket energi. Men vi fokuserar på det som är positivt tycker jag.        Det känns lättare att andas, trycket över bröstet har lä...

Av lugnochlycklig - 15 augusti 2019 16:57


Den frågan fick jag av en av mina nya härliga kollegor häromdagen när jag berättade för henne att jag är utbildad undersköterska. Idag fick jag en snarlik fråga av en annan kollega. "Men det finns ju massor med jobb att söka inom vården". Jo jag vet...

Presentation


Hej!

Jag har börjat blogga som en del av mitt självläkande från UMS (utmattningssyndrom). Om du har hittat hit så är du välkommen att följa min vardag med ums, 2 barn, katt, nattjobb på en industri, resor med mera. Min

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards