Alla inlägg den 26 januari 2019

Av lugnochlycklig - 26 januari 2019 10:50

 


Jag har faktiskt en feminin sida även om den ligger lite dold. Det här med höga klackar, fixade ögonbryn, fransar och långa naglar är för mig en omöjlighet. Levande växter har jag inga, för jag kan inte hålla dem vid liv. Att handla kläder och skor är bland det tråkigaste jag vet. Min intressen är motorsport, hårdrockskonserter och styrketräning. Jag jobbar natt på en industri. Jag tycker inte om vitt vin eller rosé, dricker helst ett riktigt surt och torrt rödvin eller en riktigt mörk stout. Prata i telefon är bland det värsta jag vet. Jag har svårt för skitsnack och förstår mig inte riktigt på "östrogenmonster" och deras humörsvängningar. Jag har inte så många "flickiga" sidor alls. Men...


när det kommer till film då är det som att allt östrogen i hela kroppen tittar fram från sitt gömställe. Romantiska filmer med lyckliga slut... ååh! Kärlek på film & i böcker är ju det vackraste som finns och jag blir själv lätt förälskad i hjältar som Edward Cullen, Christian Gray (bokversionen) & Mr Darcy. Jag kan sitta och gråta floder till både film och böcker. Nu har jag bestämt mig för att jag måste bocka av alla gamla klassiker som jag har missat. Först ut var "The sound of music", nu har jag äntligen sett den och satt mest och småmyste hela filmen igenom, men dock tyckte jag inte om Kapten von Trapp, han var lite för hård och bestämd och påminde lite för mycket om en viss person i min närhet...     


Tillbaka till verkligheten. Igår började dagen med en massa jävla stress igen. Jag steg upp vid 13 och skulle åka och hämta tjejerna efter skolan, dottern skulle ha med en kompis hem. Då helt plötsligt kom jag på att jag hade ju utveckligssamtal kl 14.50 det hade jag helt glömt bort! Dessutom skulle jag in till Kalmar med Grodan och hade bestämt tid med min mekaniker. Stress stress... Tack och lov hade vi bonusdottern hemma som fick vara stand in-lekkompis till dotterns kompis medan vi åkte iväg på utveckligssamtalet. Ringde min mekanikervän och sköt fram tiden lite. Sen när jag lämnat av dottern hemma och tänkte åka till Kalmar direkt så blev sambon sur för han hade missuppfattat mig och blev inte glad över att han skulle behöva missa sin träning. Men men jag var ju tvungen att fixa bilen. Körde iväg med dunkande huvudvärk och hjärtklappning efter all stress och bråk. Vi körde runt och köpte delar till bilen och sen körde vi till Öland där han har sitt garage. Jag tog en kopp kaffe med hans mamma medan han skruvade med bilen och det var så himla trevligt att bara sitta där i en timme och prata med denna ljuvliga dam på 83 år. Jag blev så lugn av att sitta där och prata med henne, jag har tyckt om henne redan sedan första gången jag träffade henne. Vissa människor är som valium när man mest behöver det. När vi lämnade Öland hade huvudvärken lagt sig och jag kände mig lugnare än på länge. Fler sådana människor i mitt liv tack. 

 

Idag skulle vi ha åkt in till Kalmar hela familjen och käkat IKEA-brunch och sedan stökat av en massa ärenden. Men lillebror kräktes och jag fick stanna hemma med honom och min dotter. Ska jag vara ärlig så var det riktigt skönt att slippa flänga omkring. Nu blir det storstädning hemma istället... 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!

Jag har börjat blogga som en del av mitt självläkande från UMS (utmattningssyndrom). Om du har hittat hit så är du välkommen att följa min vardag med ums, 2 barn, katt, nattjobb på en industri, resor med mera. Min

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards